منبرآنلاین

آیات قرآن ، احادیت ائمه اطهار، داستان های کوتاه و آموزنده

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

رجب ، شعبان و رمضان

آیت الحق مرحوم حاج میرزا علی قاضی طباطبائی درباره ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فرمود:


هان!‌ای برادران عزیز و گرامیم؛ آگاه باشید! متوجّه و هشیار باشید که ما در قرقگاه زمانی (ماه‌های رجب، شعبان و رمضان) داخل شده‌ایم!


و همان‌گونه که در زمین‌های حرم باید از محرّمات اجتناب نمود و ارتکاب یک سلسله اعمالی که در جایی جرم نیست، امّا در حرم جرم محسوب می‌شود، در این ماه‌ها هم که قرقگاه زمانی محسوب می‌شوند، چنین است و باید با هشیاری و مواظبت در آن وارد شد و به‌‌ همان نحو که در قرقگاه مکانی که حرم است، انسان به کعبه نزدیک می‌شود، در این ماه‌ها هم که قرقگاه زمانی است، انسان به مقام قرب خداوند می‌رسد. پس چقدر نعمت‌های پروردگار بر ما بزرگ و تمام است؟! و او هرگونه نعمتی را بر ما تمام نموده است.


پس حال که چنین است، قبل از هر چیز، آنچه که بر ما واجب و لازم می‌باشد، توبه ایست که دارای شرایط لازم و نمازهای معلومه است۱ و پس از توبه، واجب‌ترین چیز بر ما، پرهیز از گناهان صغیره و کبیره است تا جایی که توان و قدرت و استطاعت داریم!.


پس به راستی، هر کسی که در صدد متذکّر شدن به ذکر حقّ و در مقام خشیّت از ذات اقدس حضرت حقّ متعال بوده باشد، می‌تواند از راه مراقبه و محاسبه و معاتبه و معاقبه متذکّر گردد!.


پس از این مرحله، با دل‌های خود، به خداوند رو آورده، بیماری‌های گناهانتان را معالجه و مداوا نمائید و به وسیلۀ استغفار، بزرگی و سنگینی عیوب خود را کاهش دهید و بپرهیزید از اینکه حریم الهی را بشکنید و پرده‌های حجاب را بالا زده، حرمت حرم را هتک نمائید!


زیرا به راستی چنین شخصی در نظام تکوین بی‌آبرو و مهتوک است؛ گرچه خداوند کریم از روی کرمش، به حسب ظاهر، آبروی او را حفظ نماید و همین جزای اوست و نیازی به مجازات پروردگار ندارد!.



و امّا دستورالعمل این سه ماه:

۱. بر شما باد به اینکه نمازهای فریضۀ خود را با نوافل آنکه مجموعاً پنجاه و یک رکعت است، در بهترین اوقاتشان انجام دهید و اگر نتوانستید چهل و چهار رکعت آن را به جا بیاورید.


۲. و امّا در مورد نافلۀ شب، به خصوص باید بدانید که: انجام دادن آن در نظر مؤمنان و سالکان حضرت معبود، از واجبات است و هیچ چاره‌ای جز به جا آوردن آن نیست.


۳. بر شما باد به قرائت قرآن کریم در نافله‌های شب! که انسان را حرکت داده، سیر او را سریع می‌نماید و برای او بسیار مفید است. پس تا می‌توانید در شب‌ها قرائت قرآن کنید، زیرا قرائت قرآن شراب مؤمنان است.


۴. بر شما باد به انجام دادن اوراد و أذکاری که هر یک از شما به عنوان دستور در دست دارید و بر شما باد به مداومت سجدۀ یونسیّه و گفتن ذکر یونسیّه: «لا إلهَ إلا أنتَ سُبحانکَ إنی کُنْتُ مِن الظالمین۷» در سجده از پانصد تا هزار مرتبه.


۵. بر شما باد به زیارت مشهد اعظم، که مراد‌‌ همان حرم مطهّر امیرمؤمنان (ع) و قبر نورانی آن بزرگوار است و نیز سایر مشاهد مشرّفۀ اهل‌بیت (ع) و مساجد معظّمه، مانند: «مسجد الحرام»، «مسجدالنّبی»، «مسجد کوفه»، «مسجد سهله» و به طور کلّی هر مسجدی از مساجد؛ زیرا مؤمن در مسجد، همانند ماهی است در آب دریا!


۶. هیچ‌گاه پس از نمازهای واجب خود، تسبیحات حضرت صدّیقه (س) را ترک ننمایید؛ زیرا این تسبیحات، یکی از انواع «ذکر کبیر» شمرده شده است.


۷. یکی از وظایف مهم و لازم برای سالک إلی‌الله، دعا برای فرج حضرت حجّت (عج) در قنوت «وَتْر» است. بلکه باید در هر روز و در همۀ اوقات و همۀ دعا‌ها، برای فرج آن بزرگوار دعا نمود.


۸. یکی دیگر از وظایف لازم و مهم، قرائت زیارت جامعه، معروف به «جامعۀ کبیره» در روز جمعه است.


۹. لازم است که قرائت قرآن حتماً کمتر از یک جزء نباشد.


۱۰. تا می‌توانید بسیار به دیدار و زیارت برادران نیکوکار خود بشتابید؛ زیرا به راستی آن‌ها برادرانی هستند واقعی که در تمام مسیر، همراه انسانند و با رفاقت خویش، آدمی را از تنگنا‌ها و عقبات نفس عبور می‌دهند!.


۱۱. به زیارت اهل قبور ملتزم باشید؛ ولی نه به صورت مداوم و همه روزه (مثلاً در هفته، یک روز انجام بگیرد) و نباید زیارت قبور در شب واقع گردد.



پی‌نوشت‌:

۱. مقصود‌‌ همان دستور توبه‌ای است که رسول خدا (ص) در ماه ذی‌قعده داده‌اند و در کتب ادعیه، مثل «مفاتیح الجنان» آمده و چهار رکعت نماز دارد.

ماهنامه موعود شماره۱۶۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

طرز خواندن سوره یس


بزرگانی که خود با این سوره مأنوس بوده اند اغلب برای شاگردان و افراد پاک نهاد در مورد قرائت آن سوره دستورالعمل هایی نیز داشته اند.


عارف بلند پایه ، آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خراسانی(ره) به شاگردان چنین سفارش می کردند که هرشب قبل از خواب، سوره یس را بخوانید، ولی قبل از شروع و بعد از اتمام آن ، ۱۴ صلوات بفرستید . یعنی این سوره را در بین این صلوات ها قرار دهید .بی شک این ۱۴صلوات هم یکی از اسرار مهم سیر و سلوکی در مکتب اهل بیت است. آن بزرگ مرد فرموده بودند : بنده در زندگی به هرچه که رسیده ام و هرچه به دست آورده ام از برکت این سوره می باشد.


حضرت آیت اللّه العظمی وحید خراسانی (دام ظلّه) نسبت به سوره یس مراقبتی ویژه دارند ؛ خودشان هر روز صبح می خوانند و به شاگردان هم می فرمایند که هر روز صبح سوره یس را بخوانید و ثواب آن را هم به حضرت زهرا (س)هدیه کنید


فرشتگان این سوره از سنخ دیگری هستند ؛ بسیار با صفا و مهربانند؛ با یک مرتبه خواندن سوره یس ، با قاری مأنوس و رفیق می شوند و برای خواننده آن، کارگشایی و استغفار می کنند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

پناهگاه

یاامام زمان (عج)


سلیمان در باغ،کنار امام رضا علیه السلام نشسته بود ومحو صورت زیبا و صوت دلنشین و کلام گیرای امام بود.ناگهان گنجشک کوچکی سرآسیمه آمد و خود را روی عبای امام انداخت.جیغ میزد و نوکش را تند تند به هم میزد.امام رو کردند به سلیمان و فرمودند:

عجله کن این چوب را بگیر برو زیرسقف ایوان ،مار را از لانه ی این گنجشک دور کن.

سلیمان چوب رابرداشت و دوید.زیر سقف ایوان لانه ی کوچکی بود و جوجه های وحشت زده ی گنجشک،درون لانه منتظر بودند مادرشان برایشان کاری کند؛مادر خوب می دانست به کجا باید پناه ببرد....

عجیب نیست این که گنجشک کوچکی از ترس خطری که در کمینش نشسته به دامان امام زمانش پناه ببرد.باورش کجا سخت است این که حجتِ پروردگار بر روی زمین،آوای پرنده ای را معنا کند؟

عجیب منم،که دستم همیشه در دستِ پدریِ اوست وباز،بالا و پائینِ روزگار بی تابم می کند وخیال بی پناهی به وحشتم می اندازد!


عجیب،این فراموشیِ من است.... 


اللهم عجل لولیک الفرج...



روایت:

بحار الانوار ج٤٩ ص٨٨

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

سنگ سرد

چوپانی عادت داشت تا در یک مکان معین زیر یک درخت بنشیند و گله گوسفندان را برای چرا در اطراف آنجا نگه دارد. زیر درخت سه قطعه سنگ بود که چوپان همیشه از آنها برای آتش درست کردن استفاده می‌کرد و برای خود چای آماده می‌کرد. هر بار که او آتشی میان سنگها می‌افروخت متوجه می‌شد که یکی از سنگها مادامی که آتش روشن است سرد است اما دلیل آن را نمی‌دانست.

چند بار سعی کرد با عوض کردن جای سنگها چیزی دست‌گیرش شود اما همچنان در هر جایی که سنگ را قرار می‌داد سرد بود تا اینکه یک روز وسوسه شد تا از راز این سنگ آگاه شود. تیشه‌ای با خود برد و سنگ را به دو نیم کرد. آه از نهادش بر آمد. میان سنگ موجودی بسیار ریز مانند کرم زندگی می‌کرد. رو به آسمان کرد و خداوند را در حالی که اشک صورتش را پوشانده بود شکر کرد و گفت: «خدایا، ای مهربان، تو که برای کرمی این چنین می‌اندیشی و به فکر آرامش او هستی پس ببین برای من چه کرده‌ای و من هیچگاه سنگ وجودم را نشکستم تا مهر تو را به خودم ببینم 🌴🌴🌴

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

ترسیدن عزرائیل

خداوند ازعزرائیل پرسید: تابحال گریه کرده ای زمانی که جان بنی آدم را میگرفتی؟ 

عزرائیل جواب داد:یک بار خندیدم، یک بارگریه کردم ویک بار ترسیدم خنده ام زمانی بود که به من فرمان دادی جان مردی رابگیرم، اورادرکنار کفاشی یافتم که به کفاش میگفت: کفشم راطوری بدوز که یک سال دوام بیاورد.. به حالش خندیدم وجانش راگرفتم 

گریه ام زمانی بودی که به من دستوردادی جان زنی رابگیرم که باردار بود ومن او را دریابان بی آب وغذا یافتم سپس منتظر ماندم تا نوزادش رابه دنیا آورد وجانش راگرفتم دلم به حال آن  نوزاده بی سرپناه در آن بیابان گرم سوخت و گریه کردم 

ترسم زمانی بودکه امرکردی جان فقیهی رابگیرم که نوری از اتاقش می آمد هرچه نزدیک شدم نوربیشترشد وزمانی که جانش راگرفتم ازدرخشش چهره اش ترسیدم و وحشت کردم.... 

دراین هنگام خداوند به عزرائیل گفت :میدانی آن عالمه نورانی که بود...؟ 

اوهمان نوزادی بودکه جان مادرش راگرفتی من مسئولیت حمایتش را عهده‌دار بودم.... هرگزگمان مکن که با وجود من موجودی دراین جهان بی سرپناه و تنها خواهد بود 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

استدلال علامه امینی بر ولایت امام علی (ع)

ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﻋﻼﻣﻪ ﺍﻣﯿﻨﯽ ﻭ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﯽ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﺎﻧﺪﺯﻣﺎﻧﯽ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺍﻫﻞ ﺗﺴﻨﻦ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻋﻼﻣﻪ ﺍﻣﯿﻨﯽ‏(ﺻﺎﺣﺐ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻐﺪﯾﺮ ‏) ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺻﺮﻑ ﺷﺎﻡ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﺍﻣﺎ ﻋﻼﻣﻪ ﺍﻣﯿﻨﯽ ﺍﻣﺘﻨﺎﻉ ﻣﯽ ﻭﺭﺯﺩ ﻭ ﻗﺒﻮﻝﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ . ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﺍﻣﯿﻨﯽ ﺭﺍﺑﻪ ﻣﺠﻠﺲ ﺧﻮﺩ ﺑﺒﺮﻧﺪ .ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﺯﯾﺎﺩ ﻋﻼﻣﻪ ﺍﻣﯿﻨﯽ ﺩﻋﻮﺕ ﺭﺍ ﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮﺩﻭ ﺷﺮﻁ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺻﺮﻑ ﺷﺎﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﻫﯿﭻﮔﻮﻧﻪ ﺑﺤﺜﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﯿﺮﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮﻧﺪ . ﭘﺲ ﺍﺯﺻﺮﻑ ﺷﺎﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﻤﻊﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ‏(ﺣﺪﻭﺩ 70 ﺍﻟﯽ 80 ﻧﻔﺮ‏)ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﺤﺚ ﺭﺍ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﺍﻣﯿﻨﯽﮔﻔﺖ : ﻗﺮﺍﺭ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺤﺜﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﯿﺮﺩﺍﻣﺎ ﺑﺎﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﭘﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺘﺒﺮﮎ ﺷﺪﻥ ﺟﻠﺴﻪ ﺍﺯﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎ ﻫﺮ ﻧﻔﺮ ﯾﮏ ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻘﻞ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﺠﻠﺲﻧﻮﺭﺍﻧﯽ ﮔﺮﺩﺩ. ﺿﻤﻨﺎً ﺗﻤﺎﻡ ﺣﻀﺎﺭ ﺩﺭﺟﻠﺴﻪ ﺣﺎﻓﻆ ﺣﺪﯾﺚﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺣﺎﻓﻆ ﺣﺪﯾﺚ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪﺻﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﺣﺪﯾﺚ ﺣﻔﻆ ﺑﺎﺷﺪ . ﺁﻧﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﯾﮑﯽﯾﮑﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻪ ﻋﻼﻣﻪﺍﻣﯿﻨﯽ ﺭﺳﯿﺪ . ﻋﻼﻣﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﻔﺖ ﺷﺮﻃﻢ ﺑﺮ ﮔﻔﺘﻦﺣﺪﯾﺚ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻫﻤﮕﯽ ﺑﺮ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﺎﻧﺒﻮﺩﻥ ﺳﻨﺪ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﮐﻨﯿﺪ . ﻫﻤﻪ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﺩﻧﺪ .ﺳﭙﺲ ﻋﻼﻣﻪ ﺍﻣﯿﻨﯽ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﻗﺎﻝ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ‏( ﺻﻠﻮﺍﺕﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ‏) : ﻣﻦ ﻣﺎﺕ ﻭ ﻟﻢ ﯾﻌﺮﻑ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻧﻪ ﻣﺎﺕﻣﯿﺘﻪ ﺟﺎﻫﻠﯿﻪ : ﻫﺮ ﮐﺲ ﺑﻤﯿﺮﺩ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﺪ ﺑﻪ ﻣﺮﮒ ﺟﺎﻫﻠﯿﺖ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ .ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺗﮏ ﺗﮏﺣﻀﺎﺭ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﻗﺮﺍﺭﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺣﺪﯾﺚ ﺭﺍ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮐﺮﺩﻧﺪ .ﺳﭙﺲ ﮔﻔﺖ ﺣﺎﻝ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺣﺪﯾﺚ ﺭﺍ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﯾﮏﺳﻮﺍﻝ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺭﻡ ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮐﻞ ﺟﻤﻊ ﭘﺮﺳﯿﺪ :ﺁﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍ ‏( ﺳﻼﻡ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻬﺎ ‏) ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﯾﺎ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺧﺖ ... ؟ﺍﮔﺮ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺧﺖ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻓﺎﻃﻤﻪ ‏( ﺳﻼﻡ ﺍﻟﻠﻪﻋﻠﯿﻬﺎ ‏) ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺑﻮﺩ ؟ﺗﻤﺎﻡ ﺣﻀﺎﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﺭﺑﻊ ﺳﺎﻋﺖ ، ﺑﯿﺴﺖ ﺩﻗﯿﻘﻪﺳﺎﮐﺖ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺳﺮﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﯾﺮ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻨﺪ ﻭ ﭼﻮﻥﺟﻮﺍﺑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻔﺘﻦ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺟﻠﺴﻪ ﺭﺍ ﺗﺮﮎﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺍﮔﺮ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﻧﻤﯿﺸﻨﺎﺧﺖ ،ﭘﺲ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﮐﻪ ﻓﺎﻃﻤﻪ ‏( ﺳﻼﻡ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻬﺎ ‏)ﮐﺎﻓﺮ ﺍﺯ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺣﺎﺷﺎ ﮐﻪ ﺳﯿﺪﻩ ﻧﺴﺎﺀﺍﻟﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮐﺎﻓﺮ ﺍﺯ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﻣﯽﺷﻨﺎﺧﺖ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻧﺶ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﺑﻮﺩﻩ ؟ ﺩﺭﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﺨﺎﺭﯼ ‏( ﺍﺯ ﺳﺮﺷﻨﺎﺱ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺍﻫﻞﺳﻨﺖ ‏) ﮔﻔﺘﻪ : ﻣﺎﺗﺖ ﻭ ﻫﯽ ﺳﺎﺧﻄﻪ ﻋﻠﯿﻬﻤﺎ -ﻓﺎﻃﻤﻪ ‏( ﺳﻼﻡ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻬﺎ ‏) ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺯ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﻓﺖ ﮐﻪﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﺍﺭ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﻏﻀﺒﻨﺎﮎ ﺑﻮﺩ "ﻭ ﭼﻮﻥ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﻣﯽﺷﺪﻧﺪ ﺑﺮ ﺣﻘﺎﻧﯿﺖ ﻭ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻋﻠﯽ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯿﻄﺎﻟﺐ ‏( ﻋﻠﯿﻪﺍﻟﺴﻼﻡ ‏) ﺍﻗﺮﺍﺭ ﺑﻮﺭﺯﻧﺪ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺟﻠﺴﻪ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﺠﺎﻟﺖﺗﺮﮎ ﮐﺮﺩﻧﺪ.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

بلند شو مادر...

مادر، بلند شو...کمر دخترت شکست

مادر، بلند شو...نفس دخترت گرفت

دیدم تمام عرش خدا ضجه می زدند

آن لحظه ای که میخ به بال و پرت گرفت 

تو فضه را صدا زدی از پشت این در و 

دیدم میان خانه قیامت به پا شده

دیدم که خیمه ها همه آتش گرفته اند 

دیدم تمام خانه مان کربلا شده

مادر...ببر مرا به مزار پیامبر 

از کوچه رد شویم...برادر مراقب است 

آن روز که به دست پدر ریسمان زدند

 فهمید زینبت که ام المصائب است

دیشب حسین دست به مویم کشید و گفت

زینب بخواب...مادرمان خوب می شود

مادر...ببین...دست به پهلو که می بری

دنیای کودکانه ام آشوب می شود

مادر...بمان که با تو فقط درددل کنم

عشق میان مادر و دختر زبانزد است

من کوچکم هنوز برای مصیبتت

این روزها چقدر حال و روزمان بد است

مادر...تو را به روح رسول خدا نرو

مادر...به خاطر دل ما بچه ها نرو

من بی صدای خوب تو خوابم نمی برد

امشب دعا نکرده ای همسایه را...نرو

مادر...حسن چه دیده که انقدر ساکت است

مادر...چگونه بعد تو طاقت بیاورم

مادر...بلند شو که آماده کرده ام

گهواره ای به نیت محسن، برادرم

تو آب می شوی و من آماده می شوم

کم کم برای روضه ی گودال و قحط آب

مادر...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

نمازم اگر نماز بود...

ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺍﮔﺮ "ﻧﻤﺎﺯ " ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺳﻔﺮ، ﺫﻭﻕ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﺍﺯ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻧﺶ !

ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺍﮔﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﮐﻌﺖ ﺁﺧﺮﺵ ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﮐﯿﻒ ﻧﺪﺍﺷﺖ !

ﺍﮔﺮ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﻮﺩ،

ﮐﻪ ﺍﻭﻝ ﻭﻗﺖ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪﯾﻤﺶ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ، ﺧﻮﺩ ﺭﺍ "ﺧﻼﺹ " ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﯿﻢ ...

ﺍﮔﺮ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﻮﺩ

ﮐﻪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﻤﯽ ﺷﺪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﭘﺎﻧﺘﻮﻣﯿﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﺩﺭﺱ ﺷﺎﺭﮊﺭ ﮔﻮﺷﯽ ...

ﺍﮔﺮ ﻧﻤﺎﺯﻣﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﻮﺩ،

ﮐﻪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﻤﯽ ﺷﺪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻓﺮﺻﺖ ﻃﻼﯾﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻠﻖ ﺍﯾﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺑﮑﺮ !!

ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﻤﯽ ﺷﺪ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻓﻼﻥ ﻫﻤﮑﺎﺭ !

ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﻤﯽ ﺷﺪ ﺑﻪ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺣﺴﺎﺏ !!

ﻧﻪ

ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﯾﻤﺎﻥ "ﻧﻤﺎﺯ " ﻧﯿﺴﺖ

ﺍﮔﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﻮﺩ، ﯾﮏ "ﮐﺎﺭﻭﺍﺵ ﻗﻮﯼ " ﻣﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻓﺸﺎﺭ ﻣﯽ ﺷﺴﺖ ﺍﺯ ﺩﻟﻤﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺳﯿﺎﻫﯽ ﻫﺎ ﺭﺍ، ﻟﮑﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ، ﭘﻠﺸﺘﯽ ﻫﺎ ﺭﺍ.

ﺍﮔﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﻮﺩ، ﻣﯽ ﺷﺪ " ﮐﯿﻤﯿﺎ " ﻭ ﻣﺲ ﻭﺟﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﺑﻪ ﻃﻼ ...

ﺍﮔﺮ ﻧﻤﺎﺯﻣﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﻮﺩ،

ﻣﯽ ﺷﺪ ﭘﻞ، ﻣﯽ ﺷﺪ ﭘﻨﺎﻫﮕﺎﻩ، ﻣﯽ ﺷﺪ ﺩﺍﺭﻭ، ﻣﯽ ﺷﺪ ﻣﺮﻫﻢ، ﻣﯽ ﺷﺪ ﺩﺭﻣﺎﻥ،ﻣﯽ ﺷﺪ ﺷﺎﻩ ﮐﻠﯿﺪ، ﻣﯽ ﺷﺪ ﻣﯿﻌﺎﺩﮔﺎﻩ، ﻣﯽ ﺷﺪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ....

ﺧﺪﺍﯾﺎ ! ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﻪ ﺩﺭﻫﺎﯼ ﺁﺳﻤﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺳﺨﺎﻭﺩﺗﻤﻨﺪﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯼ،

ﻣﻦ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﭼﯿﺰ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻢ.

ﺑﺮ ﻣﻦ ﻣﻨﺖ ﺑﮕﺬﺍﺭ ﻭ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻦ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﯾﻢ،نماز شود 

فقط همین"

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

هفت سین امام علی(ع)

خدمت علی علیه السلام عرض کردند، آقاجان ایرانیان عیدی دارند بنام نوروز و در آن لحظه برج حمل (تحویل سال) هفت سینی دارند که از چند چیز تشکیل شده است. نظرتان چیست؟  علی علیه السلام فرمود: من به شما هفت سینی یاد می دهم که هرکس در آغاز برج حمل آنها را با گلاب و زعفران بنویسد و خود و خانواده اش از آن بخورد، من ضامنم تا اخر سال با سلامت و تندرستی زندگی کنند:  1) سلامُ علی آلِ یاسین  2) سلامٌ علی اِبراهیم  3) سلامُ عـَلی موُسی و هارون  4) سلامُ هیَ حتّی مَطلَعِ الفـَجر  5) سلامٌ علی نوح ٍ فی العالمین  6) سلامٌ عـَلیکُم طِبتُم فادخـُلوُها خالدین  7) سلامٌ قولاً مِن رَبِّ رحیم همان هفت آیه قرانی است که با سین شروع می شود. مرحوم حضرت آیت الله سید عباس کاشانی ره میفرمودند: هرکس نتواند بنویسد بخواند که همان اثر را دارد.  امید است سال جدید و هرلحظه ما مزین ومنور با آیات قرانی باشد.   المخازن ص326  کنزالعوالم ص32  مجمع الکنوز ص154

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج