منبرآنلاین

آیات قرآن ، احادیت ائمه اطهار، داستان های کوتاه و آموزنده

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

امام زمان و منکرین وجود مقدسش

زنده بودن ودر پس پرده غیبت قرار داشتن حضرت ولی عصر علیه السلام از نظر شیعه غیر قابل انکار است ودر این رابطه کتاب ها نوشته شده، حتی جمعی از علمای بزرگ اهل سنت وجماعت نیز در این باره اعتقادی راسخ دارند وقلمفرسائی هم کرده اند وما نام بعضی از آن کتاب ها را در سیمای امام زمان علیه السلام آورده ایم. ودر مدینه منوره میان مسجد النبی برفراز حاشیه دیوارها نام امامان ما بطور پراکنده مکتوب است، اما در کنار نام حضرت مهدی علیه السلام کلمه (حی) جلب توجه می کند واین بهترین دلیل است بر اینکه گروهی از اهل سنت نیز بر این اعتقادند که حضرت مهدی علیه السلام زنده است.

اما عده ای هم نمی توانند مطلب مذکور را باور نمایند، لذا در حال انکار قرار دارند. اینجا است که حضرت برای این گونه افراد پیام فرستاده که ملاحظه می فرمائید:

متن پیام

لیس بین الله عز وجل وبین احد قرابه ومن انکرنی فلیس منی وسبیله سبیل ابن نوح. بین خداوند بزرگ وهیچ کس خویشاوندی وجود ندارد وهر کس مرا انکار کند از من نیست وراه او راه پسر نوح علیه السلام است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

پیام امام زمان در رابطه با رویدادهای تازه

زمانی بر مردم می گذشت که درب خانه حضرات معصومین وامامان به رویشان باز بود وبدون هر مشکلی محضر آنان را درک می کردند وبا حل مشکل بر می گشتند، گر چه در بعضی از اعصار مشکلاتی بر سر راه مردم بود، مثل زمان امام جعفر صادق علیه السلام که ملاقات حضرت آن قدرها آسان نبود بلکه گاهی مامورهای دولتی از رفت وآمد مردم جلوگیری می کردند وکاملا مراقب بودند. ویا حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام که مدت مدیدی در زندان هارون الرشید عباسی بود، مردم به امام خود دسترسی نداشتند. ولی در بیشتر ازمنه مردم مشکلی نداشتند وبه خدمت امام خود می رسیدند وکسب فیض می نمودند.

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

نیمه شعبان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
عیدتان مبارک

عیدتان مبارک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

بزرگترین شکست

ﺧﺪﺍﻱ ﻗﺸﻨﮕﻢ

ﺧﺪﺍﻱ ﻣﻦ ...

ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺣﻮﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺎﺷﺪ ...

ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﺷﮑﺴﺖ، 

ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ...

ﺣﻮﺍﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺷﮑﺴﺖ ﻧﺨﻮﺭﻡ ...

ﻣﻦ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻗﺎﺿﻲ ﺍﻟﺤﺎﺟﺎﺕ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻢ، 

ﺣﺘﻲ ﺍﮔﺮ ﻫﻤﻪ ﺍﻟﺘﻤﺎﺱ ﻫﺎﻳﻢ ﺭﺍ ﻧﺎﺩﻳﺪﻩ ﺑﮕﻴﺮﻱ ...

ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺭﺣﻢ ﺍﻟﺮﺣﻤﻴﻦ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻢ، 

ﺣﺘﻲ ﺍﮔﺮ ﺳﺨﺖ ﺑﮕﻴﺮﻱ ...

ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ... 

ﺗﻮ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﺪﺍﻳﻲ ...

ﺍﻣﺎ ﻣﻦ ... 

ﻣﮕﺬﺍﺭ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺑﺮﻭﻡ آرام جانم ...

ﻣﻦ ﺍﻣﻴﺪﻡ ﺑﻪ ﺗﻮﺳﺖ ...

ﺑﺮﺍﻱ ﺩﻟﻢ ﺍﻣﻦ ﻳﺠﻴﺐ ﺑﺨﻮﺍﻥ ...

ﺍﻣﻦ ﻳﺠﻴﺐ ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺗﺎ ﺁﺭﺍﻡ ﺷﻮﺩ ﺍﻳﻦ ﻣﻀﻄﺮمن.....!!!

تا آرام گیرد این قلب نا آرام من.....

خدای من.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

مفهوم مبارک باشد

بارها این کلمه را شنیده ایم که در برخورد با یک ماشین نو یا لباس و یا کسب پست و مقام، مردم به یکدیگر می گویند: «مبارک باشه» و شاید شما هم به خیلی ها این جمله را گفته باشید اما واقعاً فکر کرده اید که «مبارک باشه» به چه معنایی می باشد؟


این جمله که یک دعاست و مفهوم بسیار جالب و مهمی دارد که آن را از سخن امام صادق علیه السلام که درباره آیه 31 سوره مریم می باشد در می یابیم :


در سوره مریم می خوانیم: هنگامی که حضرت عیسی در نوزادی و برای اثبات پاکی مادرش حضرت مریم به اعجاز سخن گفت، این جملات را بیان کرد: «من بنده خدا هستم. او به من کتاب آسمانی عنایت فرمود و مرا پیامبر قرار داد و من را " با برکت " قرارداد هر جا که باشم....»

Link: آیه 31 سوره مریم


امام صادق علیه السلام می فرمایند: «با برکت یعنی پُر نفع»


پس هرچیزی که پرخیر و پرنفع باشد با برکت است، هرچه مفید و پرسود برای صاحبش باشد، مبارک است. بنابراین می توانیم بگوییم:


ماشین بابرکت: ماشینی است که با آن زیاد به دیگران خدمت شود، به دیدن پدر و مادر برویم، از مریض عیادت کنیم، با خانواده به تفریح سالم برویم، در مجالس خوب شرکت کنیم و ...


منزل با برکت: خانه ای که در آن میهمانی زیاد گرفته شود، محل آرامش اعضاء خانواده باشد، جلسات خوبی در آن برگزار شود، کارهای ارزشمندی مثل رفع اختلاف بین دو نفر در آن منزل انجام شود و ...


پست و مقام با برکت: آن پست و مقامی است که به سبب آن غم از دل غمدیده برطرف شود، کار مردم به وسیله آن راه بیافتد، وسیله ای برای خدمت به جامعه و جلب رضای خداوند باشد. 


عمر بابرکت: عمری است که فرد در مدت عمر برای خانواده، محله، فامیل و شهر وکشورش مفید باشد. کسب علم، خدمت به دیگران، افزایش کمالات و ارزشها دستاورد آن باشد و فرد بگوید: «خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و من رستگار»


آری اکنون مشخص شد چه دعای مهمی است که نسبت به خانه، ماشین، قبولی درکنکور و استخدام در یک اداره و بازگشایی یک فروشگاه می گوییم: «مبارک باشه» . یعنی پرخیر، مفید و وسیله جلب رضای خداوند مهربان باشد. 


نکته پایانی اینکه در کنار این دعا که برای خود یا دیگران درخواست برکت می کنیم باید تلاشی هم انجام داد. چرا که خداوند به کسی برکت می دهد که زمینه هایی داشته باشد. ایمان، تقوا، روحیه خیرخواهی، کامل و بی نقص انجام دادن وظایفی که به عهده گرفته ایم و دعا و توسل از زمینه های جلب برکت هستند. پس با تقویت این موارد در زندگی خود، تلاش کنیم با برکت باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

***زیباست حتمابخونید***

وحشتناک ترین لحظه ى زندگى، لحظه ایست که انسان رادر سرازیرى قبرمیگذارند.

شخصى نزدامام صادق(ع)رفت و گفت من از ان لحظه بسیارمیترسم، چه کنم؟

امام صادق(ع)فرمودند:زیارت عاشورا را زیاد بخوان.آن مرد گفت چگونه با خواندن زیارت عاشورا از خوف آن لحظه در امان باشم؟

امام صادق فرمود: مگر در پایان زیارت عاشورا نمى خوانید اللهم ارزقنى شفاعة الحسین یوم الورود؟یعنی خدایا شفاعت حسین(ع)را هنگام ورود به قبر روزى من کن.

زیارت عاشورا بخوانید تا امام حسین(ع) در آن لحظه به فریادتان برسد.

...اگر خواستید قرائت زیارت عاشورا را ترویج کنید برای دیگران ارسال نمایید...

ﺁﯾﺎﻣﯽ ﺩﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺩﺳﺘﺖ ﻟﻤﺲ ﻣﯽ کنی ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺧﺸﻤﮕﯿﻦ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﻭﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﯽ ﺍﺯ ﭘﺎ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ﻭﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﮐﺮﺩﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﻭﯾﺶ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ، ﻭ ﺁﯾﺎ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯽ ﺍﮔﺮﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﯼ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺎﻡ ﺭﺍﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﯽ ﺑﻔﺮﺳﺘﯽ ﭘﺲ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﮐﻮﺷﺶ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ.

امیدوارم هر ﺩﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺎﻡ ﺭﺍ می فرﺳﺘﺪ ﺁﺗﺶ 

ﺟﻬﻨﻢ ﺭﺍ ﻟﻤﺲ ﻧﮑﻨﺪ...!!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

شعبان

💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐


بنازم ماه شعبان را که با شادی قرین باشد/

در او میلاد عباس و حسین و ساجدین باشد/

به نیمه چون رسد شعبان مهش  تابنده ترگردد/

چرا؟چون چشم زهرا روشن از روی پسر گردد/

شعف در نیمه شعبان به قلب عاشقان باشد/

جهان درانتظار مهدی صاحب زمان باشد/


✨«فرا رسیدن ماه شعبان بر یاران مبارک»


💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج